Morgen in huis? u heeft nog uur en min.
Morgen in huis? u heeft nog uur en min.
Uitstekende service
nl

DPD INVOERRECHTEN

mails van DPD over uw zending

DPD INVOERRECHTEN

Waarom komt mijn bestelling vanuit het Extern Magazijn niet aan?

De Brexit heeft enorme gevolgen voor de dienstverlening van diverse transportdiensten, gevolgen die niet waren voorzien en ook deels zijn ontstaan door de last minute deal die alsnog gesloten is.

Deze last-minute deal had als gevolg dat onze transportservice DPD de eerste 2 weken van januari het transport van en naar Engeland compleet had stil gelegd zodat ze de nieuwe situatie goed konden verwerken. Maar toch bleek er een integratie probleem te zijn tussen de DPD, Customs GB en het Extern Magazijn. De invoergegevens waren vastgezet op een harde Brexit i.p.v. op basis van de Brexit-deal, met als gevolg dat wij in Europa naheffingen kregen en krijgen voor invoerrechten.

Deze situatie zorgt wederom voor vertragingen vanaf het moment dat de DPD weer gestart was met transporteren op 15 januari. Alvorens deze situatie was opgelost ging er helaas weer een week overheen. Maar het ziet er nu echt naar uit dat het transport sinds vrijdag 22 januari goed wordt verwerkt en de eerste correcte uitleveringen vanaf woensdag gaan plaatsvinden.

 

Waar is mijn bestelling van voor 22 januari?

Deze bestelling is onderweg, sommige zijn geleverd, sommige alleen vertraagd, maar helaas de meeste zendingen staan bij de douane en wachten op een betaling van de invoerrechten.

Ook al wordt dit onterecht berekend, de situatie is helaas niet te omzeilen, alleen bij betaling van de invoerrechten zal de bestelling worden uitgeleverd.

 

Ik heb een mail gekregen van de DPD dat ik invoerrechten moet betalen, wat moet ik doen?

U mailt deze email van de DPD door naar finance@primex.nl, graag met vermelding van uw ordernummer bij Primex om onze acties te bespoedigen, wij zorgen voor directe betaling van de invoerrechten en uw zending zal worden vrijgegeven en uitgeleverd.

Als u daarna een mail ontvangt van de DPD met de factuur over de invoerrechten deze dan ook graag naar ons mailen.  

 

Ik heb de mail over invoerrechten ontvangen, maar heb deze ook betaald, wat nu?

U mailt de factuur van de invoerrechten van de DPD die u daarna heeft ontvangen naar finance@primex.nl en geeft aan dat u deze heeft voldaan, wij gaan dat bedrag uiteraard met u verrekenen.

 

Ik heb een bestelling na 22 januari ingegeven, krijg ik ook een mail over de invoerrechten?

Nee, over deze bestellingen worden geen invoerrechten meer berekend, u heeft een mail ontvangen van ons Extern Magazijn met een Track en Trace en u kunt uw zending volgen tot aan de uitlevering. Uitlevering zal ongeveer 3 werkdagen duren.

 

Ik kan niet langer wachten op mijn bestelling, wat nu?

Alle bestellingen, met betrekking tot ons Extern Magazijn, die tussen eind december 2020 en 22 januari zijn geplaatst zijn dus onderweg maar door de invoerrechten zijn vele bestellingen wederom vertraagd. Wilt u uw bestelling toch liever annuleren? Mailt u dit verzoek dan naar orders@primex.nl onder vermelding van ons ordernummer.

 

Wat doet Primex en wat kan ik doen?

Wij betreuren deze situatie enorm en het spijt ons dat wij u geen duidelijker beeld hebben kunnen schetsen. Nog steeds zijn er op bepaalde punten aannames, maar het beeld is nu toch echt dat de Brexit problemen bij nieuwe zendingen opgelost zijn. 

Het Primex team stelt alles in het werk om de zendingen van voor 22 januari zo snel mogelijk op hun bestemming te krijgen, direct invoerrechten af te dragen om verder oponthoud te minimaliseren en u zo volledig als mogelijk van antwoorden te voorzien. Hiervoor hebben wij alleen ook uw medewerking nodig door ons te voorzien van de invoerrechten-mails en het liefst via mail te communiceren om ons team toch even de tijd te geven met de juiste antwoorden te komen.

Wij danken u voor uw geduld en medewerking en willen hierbij nogmaals onze excuses aanbieden voor de huidige situatie.

Met vriendelijke groet,
Uw Primex Team

Contact opnemen

Voor meer informatie over onze producten en alle mogelijkheden kunt u naar ons mailen. 

+31 (0)227-504900

Volg ons

Advies of vragen?

Hulp nodig? Onze klantenservice helpt u graag. Ma t/m vr 08.30-17:00

Naar vergelijken